OM BLID HATHA YOGA holdet:

BLID HATHA YOGA er yoga med god tid til en masse dejlige blide stræk i et roligt flow. Primært siddende og liggende. Her kan du også møde restorative stillinger, blide yin stræk, åndedrætsfokus, sansebaserede øvelser og meget andet, der efterlader dig varm, bevægelig og afspændt.

Når vi er halvvejs i vores forløb, så bliver det lidt mere dynamisk og der kommer lidt flere stående øvelser med. Alt efter hvilke deltagere der er på holdet.

Vi starter altid op med en landing/centrering/fokusering, hvor vi lander sammen og finder fokus på især åndedrættet og det at komme tilstede i kroppen.

Vi afslutter altid med en liggende afspænding, der kan inkludere en kropsscanning, visualisering eller være i total stilhed eller med blid musik. Holdet er på begynder niveau og tager hensyn.

•      Hensyntagende, afstressende og beroligende øvelser.
•      Styrkende øvelser.
•      Stræk og afspænding, som lindrer evt. gener og genopbygger.
•      Afspænding med fokus på at skabe ro og balance og fornyet energi.
•      Åndedrætsfokus.

Holdet er for alle og for dig der snust lidt til yoga før.


 om GRAVID YOGA holdene:

OM HOLDET:

Dette hold for gravide danner rammen om at skabe et trygt rum med glæde og velvære, hvor der er plads til at være dig og til at være gravid. At være gravid er noget ganske særligt og det at skabe liv kan være utrolig hårdt og udfordrende. Her kan du forkæle dig selv med blide stræk, styrkende stillinger og skøn afstressende afspænding, samtidig med at der tages hensyn til de forandringer du går igennem i din graviditet. Gravid yoga er fødselsforberedende og styrker krop og sind til den forandring der sker, når du skaber et lille menneske. Der er fokus på at forberede dig på hvad graviditeten og fødslen kan indebære. Med yoga for gravide får du indblik i at kontakte din kvindelige power og dine ressourcer. Og dermed mærke den indre kraft/urkraft der er tilstede i dig for at støtte dig under din graviditet og fødsel. Du får også muligheden for at opnå en dybere forbindelse til din baby gennem visualisering og med åndedrætsfokus.

Gravidyoga er for alle, uanset kropsbygning, fitnessform og vægt. Også hvis du aldrig har lavet yoga før.

 

YOGAFORLØBET INDEHOLDER:

•  Hensynstagende, afstressende og beroligende gravid yogaøvelser.
•  Styrkende øvelser for den gravide krop.
•  Stræk og afspænding, som lindrer graviditetsgener.
•  Afspænding med fokus på dig og din baby, som kan skabe ro og balance.
•  Fokus på at skabe en unik forbindelse til din baby med visualiseringsøvelser og åndedrætsøvelser.
•  Fødselsforberedende øvelser.
•  Giver indblik i hvad en fødsel kan indebære.
•  Forberedende øvelser til en aktiv fødsel i bevægelse.
•  Mulighed for at sparre, dele erfaring og tanker med andre gravide.

OBS: Du kan tidligst starte på gravidyoga efter uge 12/14. Oftest vil det være omkring uge 14 at behovet indtræder. Du kan stadig få et rigtigt godt udbytte af gravidyoga, hvis du starter senere i din graviditet eller eks. i 7. måned.

DE PRAKTISKE DETALJER:
Medbring behageligt tøj, som du kan bevæge dig i.


om EFTERFØDSELS YOGA holdene:

Efterfødsels yoga er skøn træning for dig der lige har født.

Efterfødsels yoga er for alle nybagte mødre, uanset kropsbygning, fitnessform og vægt. Også hvis du aldrig har dyrket yoga før eller endda har meget erfaring med yoga. Efterfødsels yoga styrker og smidiggør kroppen, med øvelser der blidt får kroppen til at genvinde sin fysik. Der vil være fokus på at styrke mave, ryg og lænd, samt genoptræne bækkenbund. Og der vil være afspændingsøvelser der hjælper på ophobede spændinger i nakke og skulderområdet, som ofte er belastet af at bære på baby og af at amme. Der vil blive arbejdet med åndedrætsfokus for at komme helt ned i kroppen. Efterfødsels yoga kan være det åndehul i løbet af ugen, hvor der er tid til at mærke efter, mærke åndedrættet, finde ro og få gang i kroppen igen. Der afsluttes med en energigivende afspænding, hvor du får tid til at mærke resultatet af dagens yogapraksis og få givet helt slip.

Du kan have baby med og amme/give mad når der er behov for det. Baby kan ligge og kigge på eller sove ved siden af dig. Og din baby kan også sove i lift lige ved siden af yogarummet i det lune forlokale. Barnevogne kan parkeres foran bygningen.
OBS: Du kan have baby med til efterfødsels yoga indtil baby begynder at kravle.
 

EFTERFØDSELS YOGA FORLØBET INDEHOLDER:

•      Hensynstagende, afstressende og beroligende øvelser.
•      Styrkende øvelser.
•      Stræk og afspænding, som lindrer gener og genopbygger.
•      Bækkenbundsøvelser.
•      Vi kigger på om der evt. er RECTUS DIASTASE/ delte mavemuskler og laver øvelser til at genoptræne mavemuskler sammen med bækkenbund.
•      Afspænding med fokus på at skabe ro og balance og fornyet energi.
•      Åndedrætsfokus.
•      Mulighed for at sparre, dele erfaring og tanker med andre mødre.

HVORNÅR KAN DU STARTE?
Du kan først starte på holdet ca. 9 uger efter fødslen, efter 8 ugers tjek ved egen læge. Ved kejsersnit bedes du tale med din læge om, hvornår du kan starte.

DE PRAKTISKE DETALJER:
Medbring behageligt tøj, som du kan bevæge dig i.

OBS: Du kan have baby med til efterfødselsyoga indtil baby begynder at kravle.

 


om restorativ yoga ( dybde afstressende yoga).

Enesessioner/enetime i restorativ yoga kan omhandle både fysiske, psykiske og eksistentielle aspekter. Det kan have høj grad af terapeutisk effekt. Det kan dreje sig om fysiske, psykiske, emotionelle udfordringer samt eksistentielle spørgsmål som eksemplerne herunder.

Restorativ yoga kan både være for børn og voksne.

  • Stress & søvnproblemer.

  • Angst eller depression.

  • Sensitivitet.

  • At stå centreret i sig selv, finde balance i livet.

  • At kunne åbne for kontakt både til sig selv og omverdenen.

  • Klarhed i tilvalg og fravalg.

  • Et ønske om at komme nærmere dig selv, at komme hjem til sig selv.

  • Livsformål.

  • Genoptræning ved skader eller efter operationer.

  • Træning af en mere sund kropsholdning.

  • Ønsker du at blive gravid? Fertilitet - få ro til at få gang i hormonerne.

Tilmelding send mail til maia-yoga@outlook.com.


ene time ELLER FIRMABOOKNING:

Det er muligt at booke en privat yogalektion med Maia Nielsen ved maiayoga. Se pris under hold plan.

Du/ I kan få en yogalektion i følgende stilarter:

  • Hatha Yoga (både hensyntagende og øvet).

  • Gravid Yoga.

  • Efterfødsels yoga.

  • Restorativ Yoga.

    Tilmelding send mail til maia-yoga@outlook.com